torsdag 26. september 2013

Nymalt gammel kommode

fat og glass ble det av en tur vi var på- vi kjørte nemlig forbi et bruktutsalg i en stor låve
 
Nå skal det sies at mannen min er en mann som ikke holder noe inne og det er han som maler. På slutten av innlegget her har jeg kopiert statusen hans på face i går. Ettersom det ikke er pent å banne så har jeg bare tatt med forbokstaven og prikket resten
 
 
Etter at jeg solgte alle cd hyllene våre på en facebook gruppe  så har vi vært på jakt etter en kommode å ha filmene i, er så glad for alt rot vi kan skjule

 
Vi måtte male den og i skuffen så fant vi mer av den kuleremsa som manglet- så den limte vi på
 
 
En kommode hadde vi allerede i hus- for det holder nemlig ikke med bare en kommode til filmene


Nede i skuffen lå denne lappen- og mannen min heter Finn vet dere, morsomt


Og denne draktposen lå også i en skuff

  
Har alltid likt disse glassene så da ble de tre jeg fant med meg hjem


 
Og dette fatet fra Stavanger flint


Dette er historien om Håkon og Bjarne. De er møbelsnekkere, og født for flere tusen år siden (hvertfall virker det slik).
De er også steinhuggere, malere og kan ALT. De er mestere i ALT. De satte egenhendig opp Stonehenge og alle pyramidene i Egypt (ganske sikker i min sak, her altså!).
Denne samtalen fant sted litt før 1900 tallet: Du Bjarne, skal vi lage oss en kommode?
Håkon: Ja, det gjør vi jaggu.
Bjarne: Vi lager vel på millimetermål, vel?
Håkon: Nei, vi lager på tiendelsmillimeter, Bjarne.
Så spikket de, saget, høvlet og limte de sammen en helt fantastisk presis kommode.
Bjarne: Denna ble helt perfekt på målene denne, Håkon.
Håkon: Ja, Bjarne, skal like å se de som klarer å få disse skuffene opp og igjen, he he he.
Bjarne: Ja har de først fått igjen dissa skuffene, så får de dem ALDRI opp igjen. Spesielt hvis dem maler kommoden i, la oss si 2013.
Håkon: Nei, det skulle tatt seg ut. Heldigvis lever vi vel ikke lenger da, Bjarne. Vi er jo født i år 3000 før Kristus vi, så da ville vi jo være styggamle, ikke sant?
Bjarne: Du sier så mye klokt du, Håkon.

Denne eksakte kommoden fikk vi i hus i høst. Vi malte den selvfølgelig. (Det stod nemlig ingen advarsel fra disse møbelsnekkerne ang. å ikke male den, for da får du ikke INN skuffene, og når du allikevel har klart å få dem inn, så får du de ALDRI ut igjen).
J.... kommode, og J.... gamle presisjonssnekkere !!!

Men kommoden ble fin å se på
J




 


Smil og klem
 
Monica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar