søndag 19. januar 2014

På tur igjen

Denne lørdagen tok vi turen ut til Jeløya ved Moss - stedet hvor vi alltid bare har kjørt forbi.
 
 
Det er jo på sommeren det er som finest her, med mange badestrender.
Men det var pent nå også.
 
 

En liten stripe av blå himmel ved Alby Strand. Der var det også en cafe hvor vi varmet oss med kaffe og noget attåt og Galleri 15.


Likte denne døra så godt og det vakre grønne glasset.
 
 
Det er den vakreste ovnen jeg har sett- synd de har plassert brannapparatet akkurat der.  



Jeg brydde meg ikke om bildene som hang der- men selve bygningen, ovnen, trappegelenderet, takrosetter- det var helt nydelig

 
På Røed gård fant vi butikkene Kvinnelist,  som er drevet av en kunstner og konen. Svigerdatteren fra Italia/Milano har mat/landbutikk der. Kjøpte med pasta og tomat saus og denne lyslykten.


Jeg vet mange gleder seg over vinter og snø og jeg liker at vi har fire årstider. Men kroppen min vil ha varme så her fyres det på peisen og nyter jordbær - ofte så er det enkleste det beste !
 
 
 
Nyt dagen
 
Smil og klem
 
Monica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar