fredag 6. september 2013

Granola

Er supergodt - og like godt til frokost som mellommåltid eller dessert
 

Her har jeg brukt vanilje yoghurt og aprikoser og vaniljekesam og bringebær. Det er bare å bruke fantasien.

 
 
200 gr havregryn
400 gr firekorn
100 gr solsikkefrø
100 gr gresskarkjerner
100 gr linfrø
100 gr mandler
100 gr kokos
6 ss rapsolje
100 gr meierismør
Ca 4 ss flytende honning
4 ss brunt farin
2 ss kanel
1 ss sitronsaft




Bland alt det tørre i en stor langpanne. Smelt smøret og hell smør, olje og sitronsaft over i pannen. Ha over flytende honning.  Sett det inn i ovnen på 175 grader i ca 35 minutter. Åpne opp døren og vend i blandingen underveis, viktig at alt blir sprøtt og godt og at noe ikke blir noen ting og noe blir for mye.





Når det er krispi og avkjølt - ha det på et tett oppbevaringsglass/boks. Her har jeg brukt et Norges glass.


Tok med meg hjem noen Aprikoser her om dagen- tror bare jeg har smakt de tørkete. Kjøpte de fordi jeg syntes de var så pene ! De smaker i grunnen ikke så mye- Skjærer de i småbiter og putter de litt i fryseren jeg og da er de gode.


Jordbær og bringebær er favoritten


 
God helg
 
Smil og klem
 
Monica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar