lørdag 15. mars 2014

Budapestkake

Er en av mine yndlingskaker, tror den er nr 1 sammen med Pavlova
 

Ble så glad når jeg så Maria  sabelhagensolivlund   
delte oppskriften


Har fått lov å dele den videre
 
 
200 gr eggehviter
250 dl sukker
150g hasselnøtter
50g potetmel
50g hasselnøtt flakes

 
Fyll og dekorasjon
 
4 dl kremfløte
1 boks mandariner
1 st mandarin




Hakk hasselnøttene og rist de lett gylne i ovn eller stekepanne.
Sett stekeovnen på 190 grader
 
Visp eggehvite og sukker til en marengs- tilfør litt og litt sukker.
Visp til den er hvit og stiv.
Bland potetmel og hasselnøttene og vend de inn i marengsen.
Stryk ut røra/deigen på en plate med bakepapir
 
Dekorer med hasselnøtt flakes
 
Stekes i ca 16-18 min
 
Visp fløten og tilsett mandarinene
 
Montering
 
Vend bunnen på en nytt bakepapir og dra bort papiret over
Stryk ut kremen og fruktene
Rull sammen Budapestkaken, spenn rullen med hjelp av papiret.
(Her trenger jeg å øve meg )
Skjær rent kantene og dekorer med det du vil.
F.eks :  Sjokolade, frukt, krem.




God helg

Smil og klem

Monica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar