mandag 24. mars 2014

Det ble en kjole/Tunika

Til 2,5 åringen til farmor/Foa
 

Etter at jeg begynte å strikke Skappel gensere og fikk to små prinsesser til barnebarn så har lysten til å lære å strikke vokst.


Øvelse gjør mester heter det- så jeg øver og øver. Her har jeg fulgt en oppskrift som begynte slik:
 
 1.omg: Str 1 omg r
2.omg Str 1 omg vr
3.omg Str x1 rett, 1 kast, gjenta fra x og rundt
4.omg. Str 1r, slipp kastet av p, gjenta fra x og rundt
 
For slike som meg så burde det ikke være noen forkortelser- men jeg forsto det etter litt tenkning


Garnet som er brukt heter Kitty Mohair fra Sandnes garn


Kjolen får en egen stoffpose- den har jeg sydd av restestoff og arvede heklede mellomverk stykker.

 
Kjolen var litt stor men bedre det en  for liten.  
Den er i en av favorittfargene for tiden. Lilla og rosa er tingen !


Lavendel lilla er nydelig farge til henne som har brune øyne. Hun minste har strålende blå øyne- hun skal få en blå kjole. Denne gangen bruker jeg Inca superfine Alpakka fra Rauma. Det er litt fastere enn det forrige.
Jeg øver og jeg øver meg og har i grunnen blitt litt hekta.

 
Ha det så godt !
 
Smil og klem
 
Monica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar