søndag 30. mars 2014

Vakre vårdager

og snart så er alt i full blomst !
 

Sitter her som dere ser og ser ut på det fine været- det var virkelig godt å gå morgenturen med Leo i dag.
Tørt og fint og rene poter.


Neste helg så er det Hagemessa på Norges Varemesse på Lillestrøm og dit skal jeg så klart.
 

Har tatt en titt på fjorårets blomstring og deler et bilderas av de med dere


Tydelig at den høyre klatrehortensiaen får mer sol enn den andre. Spennende å se hvor mye de strekker seg i år.
 Blir nok Hortensia i de store krukkene i år også- disse ble med fra Hagemessen i fjor.


Pioner og Roser er også blant favorittene


 
Seks Pelargoniaer har overlevd vinteren i kjelleren


Alle typer Klematis er jeg også veldig glad i. Håper denne har overlevd- det ser bra ut så langt.

 
Denne New Dawn rosen er jeg mer usikker på. Ser jeg den på messa så skal jeg ha et par.


Stokkrosene har klart seg for det er store grønne blader på bakken allerede



Queen Elisabeth har det også godt bra med



Georginene graves opp hver høst og overvintrer i kjelleren- nå skal de snart i jorda igjen.


Denne liker ikke Finn- men jeg syntes den er pen der den slynger seg. Ulempen er at den kveler de andre plantene.


Denne rosa husker jeg ikke navnet på- men det er en buskrose.
Har mengder med blomsterbilder men gir meg nå før dere går helt lei !

 
 
Ønsker dere en strålende flott uke !
 
Smil og klem
 
Monica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar